Lizbona VIP
Indywidualny program zwiedzania Lizbony w towarzystwie polskiego przewodnika i stałego mieszkańca Lizbony. Gwarantujemy, że dzięki nam poznasz i zapamiętasz Lizbonę w najlepszy możliwy sposób.
Dlaczego warto zwiedzać Lizbonę w towarzystwie prywatnego przewodnika?

Zwiedzanie Lizbony z prywatnym przewodnikiem to możliwość dostosowania planu dnia do konkretnych potrzeb i preferencji. Warto zwiedzać Lizbonę w towarzystwie osoby, która ją doskonale zna, co pozwoli optymalnie i ciekawie wykorzystać czas, a także pozwoli zaplanować kolejne dni pobytu w Portugalii. To również unikalna możliwość poznania Lizbony z perspektywy Polaka mieszkającego tu na stałe. Oprócz informacji historycznych, opowie o własnych doświadczeniach dotyczących życia w Lizbonie oraz zwyczajach Portugalczyków. Swobodna wymiana zdań, pytania i dyskusja na temat Lizbony i Portugalii zaowocuje dogłębnym poznaniem tematu i poczuciem doskonale spędzonego czasu.

Podczas spaceru ulicami Lizbony, czekają także liczne kulinarne atrakcje: smakowanie typowych przekąsek, degustacja portugalskich likierów, nalewek i win, a także przerwy na kawę w klimatycznych ciastkarniach. To również szansa odwiedzenia najlepszych restauracji w Lizbonie, w których będziecie traktowani jako specjalni goście. Dzięki polskiemu przewodnikowi i jego znajomości języka portugalskiego i angielskiego, możliwa jest sympatyczna konwersacja z właścicielami barów i restauracji oraz spotkanymi Portugalczykami.

Gdzie się zatrzymać w Lizbonie?

Lizbona posiada bogatą i zróżnicowaną bazę noclegową. Warto dobrze przemyśleć wybór hotelu w Lizbonie, dlatego z przyjemnością zaproponujemy hotel idealnie pasujący do potrzeb i dostępnego budżetu. Dla osób planujących intensywne zwiedzanie Lizbony najlepszym rozwiązaniem jest wybór hotelu w samym centrum starego miasta. Znajdują się tu zarówno luksusowe hotele, a także doskonałe hotele turystyczne i pensjonaty w przystępnych cenach (od 50 do 70 euro za pokój dwuosobowy ze śniadaniem).

W Lizbonie zatrzymać się można również w apartamentach prywatnych. Zapewniają one większą swobodę niż standardowe hotele oraz dają możliwość mieszkania w unikalnym miejscu w Lizbonie. Nie oferują one pełnej obsługi hotelowej, lecz motywują by śniadania jeść razem z Portugalczykami w jednej z pobliskich kawiarni.

Lizbona daje również możliwość nocowania w niezwykłych i luksusowych miejscach, znajdujących się w historycznych budynkach. Palacete Chafariz Del Rei to niezwykły hotel mieszczący się w zabytkowej rezydencji posiadającej taras z widokiem na rzekę Tag. Zaletą tego miejsca są piękne wnętrza, doskonała obsługa i położenie u podnóża Alfamy. Palácio Belmonte położony jest za murami zamku Castelo São Jorge, posiada odkryty basen i ogród. We wnętrzach tego pałacu mieszkał bohater filmu Wima Wendersa "Lisbon Story", a także wiele innych sławnych osób.

Restauracje i kawiarnie w Lizbonie

Portugalska kuchnia jest bardzo bogata i zróżnicowana. Słynie z doskonałych potraw z owoców morza, grillowanych świeżych ryb, ale także smacznych i świetnie przyrządzonych mięs. Kwintesencją smaku, są różnego rodzaju przystawki, doskonałej jakości oliwa z oliwek oraz lokalne wina i likiery. Ciastkarnie, w których można wypić poranną kawę i zjeść wyśmienite wypieki, znajdują się praktycznie wszędzie. To kraj w, którym kuchnia jest częścią kultury, a chodzenie do kawiarni i restauracji codziennym rytuałem.

Będzie dla nas ogromną przyjemnością zaproponować Wam jedną z naszych ulubionych i typowo portugalskich restauracji w Lizbonie, według Waszych preferencji. Dodatkową atrakcją może być kolacja z muzyką Fado, w jednym z polecanych przez nas lokali.

Prywatny Przewodnik: poznaj Lizbone w najlepszy możliwy sposób
Restauracje i Kawiarnie: dzięki nam odwiedzisz typowe portugalskie lokale
Wieczór w Lizbonie: wykorzystaj swój czas i poznaj najlepsze rozrywki w Lizbonie
Portugalczycy: poznaj zwyczaje mieszkańców Lizbony
Restauracje: spróbuj najsmaczniejszych portugalskich potraw
Fado: zjedz kolacje w typowym klubie, słuchając portugalskiej muzyki
Sintra: odwiedź tajemniczą Quinta da Regaleira
Cabo da Roca: dojedź do zachodniego krańca Europy
Plaża Guincho: poczuj siłe wiatru i moc atlantyckich fal
"Michał dziękujemy Ci za piękne zdjęcia i dzień, który z Nami spędziłeś :) Wszystkim zwiedzającym bądź osobom planującym wyjątkowe wydarzenie w Portugalii polecamy przewodnika i fotografa Michała, który jest ciekawym, inteligentnym , pogodnym i otwartym człowiekiem i warto spędzić z Nim czas, a potem oglądać pamiątkowe zdjęcia :) Pozdrawiamy Ania i Piotrek (jeszcze wrócimy do Portugalii)."
Anna i Piotr Kondratowicz
"Pomysł zwiedzania Lizbony z prywatnym przewodnikiem był strzałem w dziesiątkę! Dzięki temu szybko nauczyliśmy się poruszać po tym pięknym mieście, odkryliśmy wiele jego uroczych zaułków (Instytut Porto!), tajemnic, a także poznaliśmy dużo ciekawych szczegółów z codziennego życia mieszkańców. Michał udzielił nam również wielu bardzo praktycznych wskazówek i porad, których nie znaleźlibyśmy w żadnym przewodniku. Raz jeszcze bardzo dziękujemy Michałowi za pomoc. Po powrocie z Lizbony oboje byliśmy zaskoczeni, że po prostu wydarzyło się coś dziwnego - zakochaliśmy się w tym mieście!"
Ala i Rysiek
"Chciałabym raz jeszcze podziękować Tobie i Hani za fantastyczne 2 dni, które wspólnie spędziliśmy i przekazane, bardzo cenne, informacje dotyczące naszych wycieczek. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu i zachwyceni Lizboną i jej okolicami. Pozdrawiamy serdecznie."
Iza i przyjaciele
"Witajcie, przede wszystkim dziękujemy za super oprowadzanie. To był naprawdę fajny dzień. Sprawdziły się także wszystkie wskazówki i dobre rady Hani. Pałac masoński super, jedzenie w Pinokio także. Wizyta w Belem bardzo smaczna... W czasie tej wizyty zrobiliśmy tylko jeden błąd - nie sprawdziliśmy od razu rozkładu jazdy autobusów w Sintrze i tak czekaliśmy na autobus do Cabo da Roca cała godzinę. No cóż jakieś gapowe musi być. Serdecznie pozdrawiamy z prawdziwie listopadowej Warszawy."
Agnieszka i Darek
"Chciałabym podziękować Tobie za wspaniałe opowiedzenie o Lizbonie i pokazanie jej taką jaka jest w rzeczywistości."
Agnieszka
"Mile wspominam pobyt w Lizbonie, a głównie czas spędzony w Waszym towarzystwie. Wrażenia jak i doznania estetyczne mam niezapomniane. Dziękuję za wspólnie spędzone chwile."
ks. Józef
"Piszemy te słowa po upływie kilku miesięcy od pobytu w Lizbonie, a jednak nasze wspomnienia z tego wojażu są ciągle żywe. Opowiadając o naszym pobycie rodzinie i znajomym często mówimy lapidarnie - REWELACYJNIE! Jeszcze raz serdecznie dziękujemy Michale za pomoc i towarzystwo."
Beata i Krzysztof
"Decydując się tuż przed wyjazdem do Lizbony na skorzystanie z usług prywatnego przewodnika trafiliśmy w przysłowiową dziesiątkę. Sugerowany i realizowany przez przewodnika program zwiedzania, z tytułu niewielkiej ilości czasu jaki mieliśmy do dyspozycji (2 dni) pozwolił nam na poznanie Lizbony i najbliższej okolicy (Sintra, Cascais, Cabo da Roca). Byliśmy zauroczeni formą przekazu informacji i bardzo akceptowalną przez nas swobodą zwiedzania połączoną z wiedzą historyczną i realiami życia w Portugalii. Bez Takiego przewodnika nasz pobyt byłby o wiele uboższy."
Nysa
"Nasze dzisiejsze wspólne godziny przeszły najśmielsze oczekiwania. Pokazałeś nam nie tylko najbardziej oryginalne miasto Europy i być może, nawet najpiękniejsze. A może i przede wszystkim mogliśmy poznać Ciebie. Trudno ufać, że dzięki banalnemu internetowi udało się nam poznać kogoś tak niebanalnego jak Ty. Jesteś SUPER i marzy się nam, że może kiedyś spróbujemy pokazać Ci nasz ukochany Kraków."
Jacek i Mateusz
"Zwiedzane z pomocą papierowego przewodnika nie zawsze pozwoli odkryć prawdziwe smaczki miasteczka. Świetne towarzystwo Hani - lokalnego przewodnika - opowiadającej o Lizbońskich zabytkach, czy legendzie portugalskiego kogucika - w ojczystym języku, smakując wytrawne PORTO - w instytucie PORTO na Lizbońskim wzgórzu - to na pewno warte polecenia."
Kamila i Marcin
"Zwiedzanie Lizbony bez przewodnika jest stratą czasu. Przygotowany program był rewelacyjny, a poziom wiedzy, profesjonalizmu i zaangażowania przewodnika najwyższej próby. Podobała się dzielnica Alfama, bardzo smakowała rybka w Doca Peixa, uroczy był wyjazd do Sintry i oczywiście kolacja z muzyką Fado, gdzie specjalnie dla nas organizowano dostawę wina Reserve - bo zabrakło. Gorąco polecam. Byłem w Paryżu i korzystałem także z przewodnika, lecz choć uroki miasta porównywalne, nie poczułem jego klimatu i atmosfery, chociaż dużo zobaczyłem."
Wiesław
"Panie Michale. Dziękujemy za cudownie spędzony w Lizbonie czas. Duża w tym Twoja zasługa. Pozdrawiamy serdecznie i jeszcze raz dziękujemy!"
Ewa
"Zwiedzanie Lizbony i okolic z naszym prywatnym przewodnikiem:) oceniamy na 6+!!! Wszystkie atrakcje bardzo nam się podobały. Wybrane miejsca jak najbardziej odpowiadały naszym oczekiwaniom (nie jesteśmy zwolennikami godzinnych wycieczek po muzeach, wolimy raczej poczuć atmosferę danego miejsca). Ciekawostki dotyczące różnych faktów historycznych podane były w ciekawy i profesjonalny sposób. Zwiedziliśmy także miejsca, których nie opisano w przewodnikach a zdecydowanie zasługiwały na uwagę. Spróbowaliśmy również wielu lokalnych potraw i trunków. Dzięki sugestiom Michała mieliśmy okazję zjeść pyszną bifanę i napić się Ginjinha w kultowym miejscu odwiedzanym przez lokalnych mieszkańców (tego również nie podano w przewodnikach:)). Cały program był pełen atrakcji a wszystko w luźnej i przyjaznej atmosferze :)"
Dominika i Tomek
"Program zwiedzania był dobrze zaplanowany, mogliśmy zobaczyć to co najważniejsze, zwiedzić słynne zabytkowe miejsca, podziwiać Lizbonę z punktów widokowych, zjeść specjały kuchni portugalskiej. Sugerowane restauracje i kawiarnie miały swój niepowtarzalny klimat i ceny też były ok. Nasz przewodnik Pan Michał jest przemiły, opowiada bardzo ciekawie, jego komentarze były niezwykle interesujące. Wycieczka objazdowa Sintra-Cabo da Roca-Cascais była urocza i bardzo poznawcza. Otrzymaliśmy też wiele wskazówek do dalszego prywatnego zwiedzania np. Fatimy."
Maria i przyjaciele
"Szanowny Panie Michale. Miałem przyjemność spacerować z Panem w Lizbonie po Alfamie, gdzie tak barwnie i pięknie opowiadał Pan o Lizbonie, i przekazał mi wiele cennych rad odnośnie turystyki, poruszania się po Lizbonie i Sintrze. Z wielką przyjemnością i ochotą Pańskie rady wcieliłem w życie, ze skutkiem dla mnie zbawiennym."
Ryszard
Wszystkie zdjęcia oraz materiały z przewodnika po Lizbonie i Portugalii są chronione prawem autorskim.
Kopiowanie oraz wykorzystanie materiałów o Lizbonie, które znajdują się na tej stronie jest możliwe wyłącznie w porozumieniu i za zgodą autorów.
Zapraszamy do poznania Lizbony w towarzystwie polskiego przewodnika, który pokaże najciekawsze miejsca warte zobaczenia w Lizbonie: zabytki Lizbony, najlepsze restauracje w Lizbonie. Polecimy również dobre hotele w Lizbonie oraz inne dostępne miejsca noclegowe w Lizbonie. Jeżeli planujecie ślub za granicą, koniecznie zapoznajcie się z możliwościa ślubu w Lizbonie. Lizbona to doskonałe miejsce na niekonwecjonalny ślub w Europie.